top of page

Nieuws

Kennismaking met de nieuwe interim-bestuurder Fokus

 

Onlangs maakte het dagelijks bestuur van de cliëntenraad kennis met de nieuwe interim-bestuurder van Fokus. Ook de directeur HRM, de directeur Finance en de ondernemingsraad waren aanwezig.

 

De interim-bestuurder is voor zes maanden aangesteld (met mogelijke verlenging tot een jaar) om Fokus klaar te maken voor de toekomst. Hij brengt veel ervaring mee en staat bekend om zijn open en duidelijke manier van werken. Humor en eerlijkheid zijn daarbij belangrijk voor hem.

 

Tijdens het gesprek kwamen de belangrijkste uitdagingen voor Fokus aan bod:

  • Behoud van het unieke ADL-concept, dat mensen met een lichamelijke beperking eigen regie geeft.

  • Tekort aan personeel, mede door de veranderende regels voor zzp’ers.

  • Het binden en boeien van medewerkers, zodat zij met plezier en trots blijven werken bij Fokus.

  • Financiële duurzaamheid, om de kwaliteit van ondersteuning ook in de toekomst te waarborgen.

  • Een sterkere organisatiestructuur, waarin lokale teams dichter bij cliënten en samenwerkingspartners staan.

 

De interim-bestuurder wil de organisatie meer in beweging brengen: minder praten óver problemen en meer dóen. Daarbij ziet hij een belangrijke rol voor medewerkers, cliënten en partners. Hij gaat stap voor stap aan de slag en legt de basis voor een toekomstbestendig Fokus.

 

De cliëntenraad heeft vertrouwen in zijn aanpak en blijft de voortgang vanuit cliëntenperspectief nauw volgen.

Versterkte inzet op signalering en cliëntondersteuning

Het is essentieel dat cliënten zich ondersteund voelen in het bespreekbaar maken van knelpunten. Daarom kunnen cliënten zich sinds 1 februari laten bijstaan door een externe, onafhankelijke cliëntvertrouwenspersoon. Samen met deze vertrouwenspersoon kan worden onderzocht wat nodig is om verbeterpunten op een constructieve manier onder de aandacht te brengen. Zie Clientvertrouwenspersoon | Clientenraad Fokus

 

De CRF blijft zich inzetten voor een open en respectvolle dialoog waarin de belangen van alle cliënten op een effectieve manier worden behartigd. Ook wordt onderzocht hoe complexe situaties kunnen worden doorgegeven aan het Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport (VWS).

 

Heb je een vraag of behoefte aan ondersteuning?

Neem contact op met de cliëntvertrouwenspersoon of deel je signalen met de CRF. Samen werken we aan een betere ondersteuning binnen Fokus.

 

Voor verdere informatie kunt u contact opnemen met de Cliëntenraad Fokus via info@clientenraadfokus.nl.

 

  • Facebook

Cliëntenraad 2025

bottom of page