Cliëntenpanel:
We hebben je mening nodig!
Doe mee!
Wij willen van jullie de ervaringen weten van de dienstverlening. Met jullie informatie kunnen we de bestuurder inzicht geven in hoe het beleid rondom de dienstverlening wordt ervaren. Samen staan we sterk(er)!.
Op welke manieren betrekken we het cliëntenpanel? Er zijn diverse manieren hoe wij het cliëntenpanel inzetten. Al naar gelang het onderwerp betrekken we het cliëntenpanel op de volgende manieren;
1. Voor een adviesaanvraag; Bij ongevraagde adviezen vanuit de CRF halen we informatie op uit het cliënten panel om criteria over het onderwerp mee te geven aan de bestuurder.
2. Na een adviesaanvraag (voorgenomen besluit) door de bestuurder;
Bij een gevraagd advies vragen we het cliëntenpanel om na te denken over het effect van het voorgenomen besluit voor cliënten. Deze informatie is vertrouwelijk.
Wat verwachten we van jou?
Je vindt het leuk om jouw eigen beleving van de dienstverlening te vertalen naar wat dat dan betekent voor de eigen regie van de client. Zo voorkomen we dat persoonlijke meningen centraal staan in plaats van het belang van alle cliënten. Je vindt het leuk om samen te werken met andere cliënten en bent integer. Je bent in staat om naar de ander te luisteren zonder vooroordelen en houdt daarbij het algemeen belang van eigen regie voor ogen.
Per kwartaal vindt er minimaal een gezamenlijk overleg plaats.
Je dient over computervaardigheden te beschikken. De CRF geeft uitleg en ondersteuning bij het gebruik van Teams. Het vergt een tijdsinvestering van 2 uur per maand.
Wat doet het Clientenpanel, leden aan woord.
<onder constructie>
Heb je vragen over het cliëntenpanel?
Ben jij enthousiast en wil jij ons helpen, stuur dan een mailtje met je motivatie aan clientenpanel@clientenraadfokus.nl Wij hebben er zin in, jullie ook?