top of page

Cliëntenthermometer

Soms wil je gewoon snel even kunnen peilen hoe het er voor staat. Wat leeft er onder de cliënten met betrekking tot signalen die de cliëntenraad ontvangt.
Is het een incident of zijn er meerdere cliënten met dezelfde signalen? Ook kan je hierbij denken aan het toetsen van de beleving door cliënten van “eigen regie” binnen de dienstverlening. 

De cliëntenraad gebruikt daarom graag deze “thermometer” om te peilen wat er leeft.


Op deze pagina zetten we daarom geregeld een poll open en deze sluiten we na een week en dan presenteren we gelijk de resultaten. Via onze FB-pagina maken we de poll bekend. Heb je een suggestie voor een korte onderzoeksvraag als het gaat om beleid of de uitvoering hierin en welke effect dit heeft op alle cliënten? Dan horen wij dit graag. Mail ons op info@clientenraadfokus.nl

 

Poll uitslagen.
Bij een response van meer dan 50 cliënten maken we het signaal bespreekbaar bij de bestuurder.

 

 

 

 

 

 

 

Poll 1:september 2021 Personeelsschaarste

Poll 1 Peroneelsschaarste.png

Waardoor kozen cliënten voor ‘Ja”?

(vermelding wanneer meer dan 3x oorzaak wordt genoemd)  

  • Te lange wachttijden

  • (constante) Onderbezetting

  • Veel uitzendkrachten, looproutes ingezet

  • Afzeggen afspraken ADL-assistentie 

  • Klachten door ADL-assistentie over te hoge werkdruk

  • Minder goed of niet ingewerkte ADL-assistenten

  • Iedereen wordt aangenomen, ook al zijn ze niet voldoende bekwaam in de praktijk

  • Langdurige zieken

  • Niet meer flexibel kunnen oproepen

bottom of page